Singapore Airlines Cabin Crew Recruitment April 2018
Singapore Airlines yang sering disebut dengan kode SQ adalah salah satu leading carrier di dunia. Hal utama yang menunjang sebagai leader dalam penerbangan internasional adalah karena service excelent yang ditawarkan oleh Singapore Airlines. Pelayanan yang excelent menjadikan Singapore Airlines menjadi perusahaan penerbangan yang secara konsisten dari tahun ke tahun memperoleh keuntungan yang cukup besar ditengah banyaknya perusahaan penerbangan yang gulung tikar karena mengalami kerugian.
Baca Juga
- TES Besar Besaran PT. Permodalan Nasional Madani (Persero) Serang dan PAndeglang April 2018
- Walk In interview Indomaret Waringin Kurung April 2018
Disamping itu, SQ juga selalu memperoleh penghargaan dalam berbagai bidang, misalnya kategori Best Airlines, Best Business Class, Best Cabin Crew Service, Best In Flight Food, Best for Punctuality and Safety, Best Air Cargo, Best for Business Traveller dan sebagainya, yang akhirnya SQ layak disebut sebagai Champion.
SQ menjadi jawara dalam hal pelayanan pada penerbangan internasional. SQ mempunyai perspektive manajemen tertentu dalam membangun SQ menjadi salah satu kampiun dalam dunia penerbangan internasional. SQ selalu menggunakan model normative dengan memanfaatkan hasil riset yang bagus untuk mengembangkan pelayanannya agar membuat cutomer mendapatkan pelayanan yang memuaskan dan menyenangkan. SQ juga melakukan Strategi Fokus terhadap para customer.
Baca Juga
- Walk In interview Indomaret Cikande Kamansari April 2018
- Walk In Interview Barista Starbucks Indonesia Penempatan CILEGON April 2018
Para senior management SQ selalu sadar bahwa customer adalah segala-galanya dan berusaha menyenangkannya. Setiap kesempatan SQ selalu melakukan pengembangan karyawan untuk menunjang penciptaan service excelent, karena senior management SQ menyadari bahwa dengan karyawan yang bahagia tentu akan menghasilkan pekerjaan yang excelent.
Belajar dari SQ, bahwa pelayanan excelent sangat membutuhkan pendekatan total mengenai pendekatan budaya yang sesuai customer untuk melayani karena customer SQ tidak hanya berasal dari Singapore tetapi berasal dari seluruh dunia. Pelayanan excelent juga membutuhkan pendekatan karyawan yang mengerti secara jelas mengenai pelayanan, oleh karena itu pada setiap kesempatan selalu dilakukan training pada karyawan, serta pengembangan sistem dan proses bisnis yang baik yang dijalankan secara konsisten.
Baca Juga
- Walk In Interview Roti O Penempatan Wilayah JABODETABEK, SERANG, CILEGON, RANGKAS BITUNG
- Walk In interview Indomaret Serang April 2018
Selain itu, SQ juga melakukan benchmarking pada industri jasa yang sejenis guna dapat menciptakan pelayanan yang tidak saja memuaskan customer tetapi dapat menciptakan pelayanan yang melebihi ekspektasi customer atau service surprise. Dengan service surprise, SQ mendapatkan customer yang loyal yang pada akhirnya SQ memperoleh profit.
Baca Juga
- Walk In Interview WARUNG DANA CABANG SERANG besar besaran April 2018
- Lowongan CALAIS Bubble Tea Serang April 2018
Singapore Airlines Cabin Crew Recruitment April 2018
We will be conducting walk-in interviews for cabin crew on 22 April 2018 (Sunday) in Jakarta. If you meet the following requirements, we will be pleased to meet you at our interviews:
Baca Juga
- Jobfair Prima Freshmart besar besaran Untuk Cab.Cilegon April 2018
- LOWONGAN KURIR JNE PEAK SEASON Lebaran April 2018
* Minimum age of 18 years old due to legislative requirements
* Fulfil the minimum height requirement of at least 1.58m for females in order to carry out safety and emergency procedures onboard
* University degree holder or Diploma 3 holder with some working experience
* High level of English proficiency
* Willing to be based in Singapore
Application DetailsPlease see details of our walk-in interviews:
Date : Sunday, 22 April 2018
Venue : Shangri-La Hotel Jakarta
Sumatera Room, Level 1
Kota BNI, Jl Jend Sudirman Kav 1
Jakarta 10220
Registration will be from 8am – 12pm
Interested applicants, please download and complete this application form to bring on 22 April. Please also bring the following documents for registration:
*Completed application form
*Passport-sized photograph in colour (for the application form)
*Full-length photo
*CV
*Original(s) and photocopies of:
(a) birth certificate
(b) all educational certificates
(c) identity card
Baca Juga
- Lowongan STAFF Marketing PT Arista Jaya Lestari Cab. Serang April 2018
- Lowongan STaff RS Hermina Ciruas April 2018
*Due to space constraints, there will be no waiting area for those who are not attending the interviews. Candidates are advised to refrain from bringing companions to the interview venue.
For more details, visit www.sqcentre.com/cabincrewrecruit
Training
Successful applicants will undergo a four-month training programme, one of the longest and most comprehensive in the airline industry.
Our training programme covers topics such as:
Product Knowledge including Food & Beverage
Service Procedures
Passenger Handling
Deportment & Grooming
Language & Communication Skills
Safety Equipment Procedures
First Aid
Upon successful completion of training, flying duties will commence.
Remuneration & Service Benefits
During training, you will receive a basic salary. Upon graduation and commencement of duties, you will be given various allowances, bringing your monthly package to approximately SGD$4,500 -SGD$5,000, depending on flight patterns and flying hours.
You will be based in Singapore and offered a 5-year employment contract initially. Additional 5-year contracts may be offered based on job performance. Apart from competitive remuneration, you will be granted free travel to any SIA destination once a year and enjoy discounted travel at other times. There is an attractive annual leave scheme, medical and dental treatment scheme, as well as comprehensive training programmes.
Please note that Singapore Airlines does not request for payment or fees for the processing of job applications either directly or through its appointed agencies. Should you be advised otherwise, please email us the details via
http://singaporeair.com/en_UK/feedback-enquiry/